– in timpul mersului cu atv-ul, picioarele trebuie sa stea pe prag si mainile pe ghidon.
– daca ati condus mult timp o motocicleta, reactia dvs naturala este de a pune piciorul jos; aceasta insa trebuie uitata atunci cand conduceti un atv.
– ridicarea mainilor de pe ghidon si a picioarelor de pe praguri poate cauza dezechilibrarea si implicit caderea dvs de pe atv.
– puneti contactul, apasati simultan frana de mana sau de picior si butonul pentru pornie.
– nu trebuie sa apasati maneta de acceleratie.
– lasati motorul sa se incalzeasca aproximativ 5 minute.
– eliberati frana de parcare.
– duceti schimbatorul de viteze in pozitia H si accelerati treptat.
Low:
– pentru operatii simple la viteze sub 10 km/h.
– pentru transport, tractare greutati.
– pentru mersul in panta, pe teren accidentat, munti etc.
High:
– pentru plecarea de pe loc.
– pentru operatiuni de peste 10 km/h.
– pentru rulare la viteze mari si la drum intins
– in momentul urcarii treceti pe treapta de forta.
– la urcare trebuie sa va aplecati spre fata, in unele cazuri fiind necesara ridicarea de pe sa.
Atentie!
– Nu se accelereaza si nu se franeaza niciodata brusc in timpul urcarii.
– daca atv-ul se opreste in timpul urcarii, va lasati cu intreaga greutate a corpului spre fata, aplicati frana de mana si fixati frana de parcare
– folositi treapta de forta
– lasati greutatea corpului pe spate
– conduceti cu viteza redusa
– pe o panta conduceti doar in limita vizibilitatii.
– daca nu cunosteti traseul si daca nu stiti ce sa afla in spatele crestei, conduceti incet pana cand aveti vizibilitate.
– cand conduceti de-a lungul unei pante, corpul trebuie sa fie inclinat spre varful acesteia, pt.ca atv-ul se poate dezechilibra.
– nu se mai accelereaza
– schimbatorul de viteze se lasa in pozitia N (neutru)
– cheia din contact se lasa in pozitia OFF, iar pt. a se evita utilizarea neautorizata a acestuia luati cheia din contact.
– dupa oprirea motorului este indicata si blocarea franei de parcare, pentru a se preveni alunecarea sau plecarea de pe loc a atv-ului.
Atentie ! Nu parcati pe suprafete inclinate.
– Daca este parcat totusi pe un deal, atunci atv-ul trebuie asezat in pozitie diagonala, si nu in sensul de coborare, respectiv de urcare.
– ATV-ul poate traversa in siguranta prin ape, adancimea recomandata este aceea care se ridica pana la suportul picioarelor.
– la trecerea printr-un curent de apa alegi locul in care ambele maluri sunt cat de cat egale ca si inclinare.
– evitati pietrele si obstacolele alunecoase.
– dupa ce ati traversat, lasati apa sa se scurga de pe ATV si verificati daca franele functioneaza.
– nu continuati rularea daca franele nu functioneaza corespunzator.
– conduceti cu mai multa atentie si grija pe teren denivelat, sprijiniti-vt tot timpul picioarele pe praguri, pentru a evita pierderea controlului.
– puteti pierde controlul asupra ATV-ului atunci cand conduceti pe suprafete alunecoase.
– daca vehiculul derapeaza, carmiti in directia in care derapeaza daca aveti destul loc.
– accelerarea sau franarea nu sunt recomandate, numai daca vehiculul nu mai derapeaza.